DEADLOCK

BURDEL
strona glowna

***

"Ambicja"
Informacje o reedycji plyty na CD

.

NOWOSCI:

8-01-2002

CD "Ambicja" juz w sprzedazy. W Internecie m. in. na http://sklep.terra.pl


13-11-2001

"Ambicja" powinna byc juz niedlugo w sprzedazy. My zamieszczamy fragmenty wspomnien Szymona. Oraz uruchamiamy prezentacje reedycji "Ambicji" na CD.
Wkrotce wiecej o kompakcie.


11-09-2001

  • "Ambicja" ukaze sie na CD we wrzesniu. Najprawdopodobniej okolo 20-ego. Wiecej informacji

  • 25-01-2001

  • Wytwornia "W Moich Oczach zapowiada reedycje plyty "Ambicja". Kawalki beda zremasterowane, a jako bonusy dodane beda utwory z festiwalu nowej fali w Kolobrzego w 1980 roku.

  • Deadlock, MM Jazz
    Deadlock
    fot Magazyn Muzyczny/JAZZ Nr 1 (293),
    styczen 1981
    Kliknij, zeby obejrzec duze zdjecie.

    "Diafora" zorganizowana 28-30 listopada 1980 przez klub Riviera-Remont wypadla interesujaco glownie w sferze towarzysko-obyczajowej. Scieraly sie dwa style, dwie kultury. "Jarmark czarow" Teresy Strzemiecznej (jedna z jej modelek na scenie pokazuje zdj. lewe) tkwil jeszcze w klimacie prowokacji estetycznej bliskiej poznym latom szescdziesiatych. Publicznosc chetniej przyjmowala jednak rytmy nowej fali (zdj. prawe Deadlock)

    ***

    O Deadlock sporo dowiecie sie z ponizszych tekstow. Jednak od nas dodamy kilka informacji, ktorych nie w nich nie znajdziecie.
    Niektore zrodla podaja, ze zespol przestal istniec w 1983... i jest to w zasadzie prawda. W pewnym momencie okazalo sie bowiem, ze z podstawowego skladu nie ma juz nikogo oprocz pojawiajacego sie od czasu do czasu "Bruneta". Pozostali jedynie muzycy i nazwa. Nic wiec dziwnego, ze - jak dowiedzielismy sie od Olafa Deriglasoffa - artysci zmienili nazwe. Poczatkowo na JOANNA DEADLOCK, a pozniej na JOANNA DEAD. Ta druga nazwa widniala na plakacie Gdanskiej Sceny Alternatywnej z 1985 roku.
    Sluch jednak zaginal o nich pozniej.
    Jesli chodzi o tragiczna smierc Bruneta... wyskoczyl on z jednego z pieter trojmiejskich "falowcow".

    Sklady, ktore jeszcze nie do konca moga byc dokladne...

  • Luter - perkusja, Maciek "Brunet" (wtedy "Polsilver") na gitarze, Kolacz - gral na basie, Bogdan "Plexiglas" - na wokalu
  • Jacek "Luter" Lenartowicz - perk, Maciej "Brunet" Wilinski - gitara, Bogdan "Plexi" - wokal, Fidel - bas
  • Maciej Goralski - perk, Maciej "Brunet" Wilinski - gitara, Mirek Szatkowski - wokal, Rafal "Roza" - bas
    To sklad z Festiwalu Nowej Fali w Kolobrzegu, gdzie na saxie zagral goscinnie Tomek Switalski z Kryzysu. Wg. Mirka Szatkowskiego Roza byl multinstrumentalista i kolesiem majacym podstawy muzyczne. Z opowiesci Mirka wynika, ze Roza gral rowniez na perkusji, gdy odszedl Luter. Tylko jest pytanie kto gral wtedy na basie? Pewnie Kolacz...
  • Mirek Szatkowski - wokal, "Brunet", Robert Brylewski, Maciej Goralski - perkusja
  • Plexi - wokal, Maciek ‘Brunet’ - gitara, Dzidek - gitara, Seku - bas (2000 - przebywa w Niemczech), Johnny czyli Krzysiek - perkusja.
    III sklad gral m in w W-wie gdzies w stanie wojennym. Nocowali w Novotelu przy Zwirki i Wigury. Na zewnatrz krecili sie ORMOwcy. Wpadali do hotelu na wodeczke. Grali koncert ze Smiercia Kliniczna. Nowe kawalki robione byly przez Bruneta i Dzidka. To wszystko dzialo sie gdzies w 1982 roku.
  • Joanna Deadlock: Dzidek - bas, Krzysiek Siemak (2000 dziennikarz Radiostacji, prowadzi audycje z niejakim Paulusem z Gdanska), Cent (pozniej gral w trojmiejskim zespole Siwy Dym, ktory wslawil sie przerobka "Do Ani" Kultu) - gitara, Tomek - perkusja, Maciek "Brunet" - ale pozniej zniknal z zespolu.
    Grali wg Dzidka kawalki niby punkowe, niby jazzowe". Zespol zagral koncert z Die Toten Hosen (to chyba bylo w 85)
  • Joanna Dead: Maciek "Brunet" znow wrocil, Dzidek odszedl... do Klimatu i Po Prostu
  • Sklady i fakty dzieki zeznaniom Dzidka (Po Prostu) oraz wlasnym ustaleniom

    ***

    Nagrania mp3 ze strony www.w-matni.prv.pl/pioro

    Deadlock - (Everything will be success)
    Deadlock - Every Where
    Deadlock - I .. it all


    PLYTA

    DEADLOCK "Ambicja"

    blitzkrieg records 1981

    Okladka plyty 'Ambicja'

    1. Ambition
    2. Psalm Number 1
    3. Everywhere
    4. Frontline

    1. Am I Victim of Safety Pin?
    2. Get Up Stand Up
    3. I'm On The Top
    4. Frontline

    Sklad:
    Mirek Szatkowski: vocals and bells
    Fidel: bass
    Alex: guitar
    Guru: drums and ash-tray
    Man: sax on track 4 side 2

    Thanks to KRYZYS, Maciek, Rose, Rastaman and New-Wave

    Fragment wywiadu z Brylewskim z "Pasazera':
    P: A jak to sie stalo ze grales na plycie Deadlocka?
    RB: To wyniknelo tak w ciagu jednego dnia nagle. Do stalem telefon, ze przyjechal FIDEL, jest SZYMON, nie maja z kim tego nagrac i szukaja gitarzysty, ktory by z nimi zagral. Moj udzial jest tam minimalny, zagralem na gitarze fajne piosenki. Zrobilem to z tej racji ze strasznie mi sie te kompozycje MACKA "BRUNETA" podobaly. W ogole uwazam, ze byl to jeden z najzdolniejszych ludzi w tej dziedzinie komponowania piosenek. Niesamowity gosc.


    DEADLOCK

    L. Gnoinski, J. Skaradzinski "Encyklopedia Polskiego Rocka" 1996

    Burdel.Net: Notke biograficzna podajemy bez zmian, aczkolwiek znalazl sie w niej blad: w sesji, w czasie ktorej zostal nagrany material na plyte "Ambicja", nie uczestniczyl "Brunet". Za zwrocenie na to uwagi dzieki dla Slawka Pakosa. Poza tym, pierwszym basista zespolu byl Kolacz, a nie Fidel. Zapomniano tez zupelnie o Rozy, ktory wg. Mirka Szatkowskiego wniosl wiele (teksty, kompozycje) do Deadlocka. W pierwszych wydaniach Encyklopedii pisano "Szadkowski". W wydaniu z roku 2001 wreszcie ten blad poprawiono. My przedstawiamy stara wersje...

    Obok Kryzysu najwazniejszy zespol pierwszej fali polskiego punk rocka. Powstal w 1979 roku w Gdansku zalozony przez uczniow tamtejszych szkol srednich Jacka "Lutra" Lenartowicza (dr), Macieja "Bruneta" Wilinskiego (g), Bogdana "Plexi" (voc) i Fidela (bg). Od poczatku punkowy, po zmianie wokalisty na Mirka Szadkowskiego przyblizyl sie do stylistyki nowej fali. W sierpniu 1980 grupa wziela udzial w I Ogolnopolskim Przegladzie Nowej Fali, po ktorym opuscil ja Luter - ktory juz wczesniej zalozyl z Tomaszem Lipinskim Tilt. W tym czasie czesc czlonkow Deadlocka przeniosla sie z Gdanska do Warszawy.

    Na poczatku 1981 roku zespol w studiu Politechniki Warszawskiej nagral material na plyte. W sesji, oprocz Szadkowskiego i Bruneta, wzieli udzial muzycy Kryzysu Maciej Goralski (dr) i Robert Brylewski (g). Plyta zatytulowana "Ambition" ukazala sie w tym samym roku tylko w Europie Zachodniej, pokazujac bardzo reggae'owe oblicze Deadlocka (m.in. w "Get Up, Stand Up" Boba Marleya). "Ambition" - o ktorym zamiescily wzmianki pisma "New Musical Express" i "Billboard" - dotad nie wydano w Polsce, mimo ze jest to album juz legendarny. Zreszta wsrod polskich fanow cieszyl sie estyma takze wtedy - krazac w nielicznych importowanych egzemplarzach przegrywanych z kasety na kasete.

    Po ukazaniu sie "Ambition" opuscili Deadlock na rzecz Kryzysu Szadkowski i Brunet, w miejsce ktorych przychodzili nowi muzycy - a takze Plexi - jednak grupa wykazywala coraz mniejsza aktywnosc, az wreszcie rozwiazala sie w roku 1983.
    Luter zamieszkal w Holandii i tam gra muzyke country, Szadkowski skonczyl kariere, natomiast Brunet zginal tragicznie (w niewyjasnionych okolicznosciach) w 1985 roku.

    Dyskografia:
    "Ambition" (LP Blitzkrieg Records 1981): Ambition / Psalm Number 1 / Everwhere / Frontline / Am I Victim Of Safety Pin? / Get Up, Stand Up / I'm On The Top / Front Line


    GDANSKA SCENA ALTERNATYWNA
    Przelom w Burdelu

    Autor: G. Brzozowicz, Non Stop, Nr 4(163) kwiecien 1986.

    fragmenty artykulu

    "Pod koniec lat 70 pod wplywem fascynacji muzyka zespolow brytyjskiego punk rocka (Pistolsi, Clash i niedoceniany dzis XTC) powstal w Gdansku Deadlock. Jego muzyka byla potrzeba chwili, odpowiedzia na panujaca sytuacje. Zespol Deadlock, stworzony przez Macka "Bruneta", Lutera, Kolacza, Plexiego byl szkola nowego polskiego rock’n’rolla." - napisal mi w liscie byly wokalista Deadlocku i Kryzysu, Mirek Szatkowski. Centralna postacia w pierwszym skladzie Deadlocka byl Luter, perkusista i autor tekstow. Przez dluzszy czas byl autorem fanzinu "Pasazer" (nazwa jednej z piosenek Iggy Popa) bedacego w tym czasie jednym z nielicznych, a prawdopodobnie najbardziej miarodajnych zrodel informujacych o swiatowej i krajowej nowej fali. Niewatpliwy wplyw na wartosc gazetki miala prowadzona przez niego szeroka korespondencja m in z Billy Idolem.

    Tomek Szczecinski (ex-Tilt, Brygada Kryzys): "Luter byl intelektualista od poczatku do konca. On byl kreatorem, intelektualista. Caly czas kreowal siebie i wszelkie sprawy, o ktorych mowil. W koncu one sie stawaly. Mowil o krwi i wreszcie krew tryskala na sciany. Jemu podobalo sie, ze mial zakrwawiony garnitur, w ktorym wchodzil do autobusu i mogl szokowac. W tych swoich okularkach taki siny, zabidzony siadal z zabandazowana reka po uprzednim chlastaniu. Byl poeta, a poeci sa wariatami."

    Pod koniec ‘79 roku Luter porzucil Deadlock, przeniosl sie do W-wy i przystapil do Tiltu. Pozniej byly jeszcze Biale Wulkany i w koncy wyemigrowal do Berlina Zach. Teraz przebywa gdzies w swiecie, ale jak twierdzi Mirel Szatkowski jego niespokojny duch musi dac o sobie jeszcze znac. Potwierdzeniem tego moze byc zrealizowany na zachodzie film "The Passenger" poswiecony nowej fali w Polsce, a przede wszystkim postaci Lutera. Jedyna osoba, ktora przewinela sie przez wszystkie sklady, a zarazem glownym kompozytorem Deadlocka byl, niezyjacy juz, Maciek "Brunet" Wilinski.

    Waldek Rudziecki: "Maciek byl bardzo wrazliwym czlowiekiem. Takim, co to do rany przylozyc, a jednoczesnie bezradnym jak maly chlopiec. On strasznie potrzebowal akceptacji, wsparcia, a nie znajdowal tolerancji, ani w domu, ani na ulicy, ani w zespolach. Tu byl jego mit, legenda jeszcze za zycia. Szczegolnie wsrod malolatow, przez co strasznie sie eksploatowal. Nim miotalo, miotala energia, a nie mial zaworu bezpieczenstwa. W ostatnim okresie, kiedy gral z regowcami z Orlowa, to oni po prostu bali sie jego odlotow, tej spontanicznosci."

    Deadlock podazyl sladem Lutera do W-wy. W Gdansku pozostawil pustke, a po sobie plyte "Ambicja" wydana we Francji. Ma ona teraz wartosc dokumentalna, bedac jedynie nienajlepszym zapisem proby zespolu. Trzeba rowniez zaznaczyc, ze nagral ja, praktycznie, ostatni sklad Kryzysu. Po Deadlocku pozostala przede wszytskim jego legenda.

    Tomek Szczecinski: "To byl czad nieprawdopodobny. Kolesie mieli czerwone wlosy, lancuchy im z policzkow wyrastaly, chodzili w podartych spodniach na bosaka, skakali po samochodach i wszystkim wokol stawaly wlosy deba. Nie bylo w tym zadnego bajeru."

    .
    . .

    Zrobione przez: TylkoPolskiRock Webring

    .